Sol, vino, tapas, comprar y mucho más - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Sol, vino, tapas, comprar y mucho más - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Sol, vino, tapas, comprar y mucho más

Blijf op de hoogte en volg Caro

04 Februari 2013 | Spanje, Málaga

Afgelopen week geen berichtje daarom nu een extra lange want ik of eigenlijk we hebben heel veel gedaan! Maar eerst zou ik nog even vertellen wat ik een beetje heb gedaan voordat mama kwam.

Dinsdag was ik wezen hardlopen met Virginia. Het moest er een keer van komen.. 20 minuten aan één stuk door hardgelopen, moet toegeven dat dit me gemakkelijker afging dan gedacht! Na het hardlopen hebben we nog wat oefeningen gedaan bij de fitnessruimte. Lekker op een grasmatje onder de sterrenhemel een beetje buikspieroefeningen doen. Lang zo gek nog niet, en al hellemaal als het nog 15 graden is om 8 uur.

Donderdag was ik naar intercambio gegaan met twee meisjes. Ik hoopte heel veel Spaans te spreken maar dat viel achteraf een beetje tegen. Wel leuk om een keer gedaan te hebben, want uiteindelijk zit je twee uur of zelfs langer met vreemde mensen aan tafel een beetje een gesprek op gang te houden. Rond half 11 ging ik weer naar huis want ik moest natuurlijk nog wat doen voordat mama kwam. Zo netjes zag mijn kamer er namelijk niet uit...

Vrijdagochtend stond ik om half 12 al bij de bus te wachten op mama. Kwart voor 12 waren we weer voor een weekendje herenigd. Even langs werk gegaan om te laten zien waar ik al die tijd zit. Daarna snel de koffer gedumpt en lekker naar het strand gegaan voor een lunch. Het was bloedheet, de zomer in Nederland was er niets bij! Het was dan wel de eerste dag dat het zo warm was!!!! De broodjes waren heerlijk en we kregen al een lekker kleurtje. Na de lunch gelijk door naar het centrum. Zagen nog dat het 27 graden was dus niet heel gek dat de schaduw lekker verkoelend was.. Tussen het winkelen door ook nog de kathedraal bezocht. Super groot en mooi van binnen. Natuurlijk hebben we ook nog even een terrasje gepakt. En uiteindelijk waren we volgens mij 8 uur thuis. Lange dag, vooral voor de voetjes.. Om 10 uur zaten we weer in de bus op naar het centrum voor een lekker hapje eten bij Matahambre. Heerlijk gegeten en wijntjes gedronken voor nog geen 30 euro! Daarna nog op het pleintje bij de kathedraal een afzakkertje gedaan en toen om 1 uur in de taxi naar huis.

Zaterdag vroeg op om de trein te pakken naar Plaza Mayor voor wederom een dagje winkelen. We waren iets te vroeg dus begonnen we maar met een lekker koffietje met een brownie en muffin. De Kiko hebben we ook nog half leeggekocht. Ik was niet van plan om nog makeup te kopen maar de verleiding konden we allebei niet weerstaan haha. Net zoals weer wat kleren. Eenmaal in de trein naar huis bedachten we dat het waarschijnlijk niet meer echt ging lukken om veel dingen van mij mee te nemen. Dat is wat Málaga in combinatie met de sale met je doet. Je wilt alles!!!! En dat is ook helemaal niet erg want ik boek gewoon een koffertje bij als ik weer naar huis ga. Eenmaal weer in het centrum hebben we nog heerlijk op het dakterras van het AC hotel gezeten. Genoten van de prachtig ondergaande zon en een lekker rosetje. Hebben hier zo twee uur gezeten en toen maar echt naar huis gegaan om ons om te kleden en weer lekker te gaan uiteten. Dit keer in de haven bij de Japanner. Super lekkere sushi en noodles op en we liepen weer rond 1 uur het restaurant uit. We vielen als een blok in slaap haha.

Toen brak de laatste dag alweer aan.. De zon maakte ons wakker, want ja het was weer strak blauw. Wat betekende dat we lekker in de zon op het dakterras ontbeten en nog even een uurtje in bikini gingen bakken. Daarna nog even snel geskyped met het thuisfront en gaan lunchen bij het strand. Eindelijk de vers gegrilde sardientjes op die ik al zolang wilde eten en ze waren verukkelijk. Netzoals de 2 flessen rosé die er door gingen haha. We zaten zo lekker te smullen in de zon dat we de tijd helemaal vergaten. Toen we dan uiteindelijk betaald hadden gingen we toch nog naar Alcazaba. Hele klim (zeker na de 2 flessen) maar dat was het zeker waard! Uiteindelijk weer naar beneden geklommen en nog een sprintje moeten trekken voor de bus. Thuis even een beetje opgeruimd en de koffer alweer ingepakt. Mama toch nog wat dingen voor mij kunnen meenemen en met 2 sjaals en 2 jassen aan in het vliegtuig nog zelfs meer haha. Om half 8 zaten we weer in de bus naar het centrum voor een hapje bij Vino Mio. De carnaval optocht hadden we blijkbaar net gemist, want het was erg druk in het centrum met verkleede mensen. Waar niets van de te zien was bij Vino Mio want er waren maar twee tafeltjes bezet. Hebben heerlijk gegeten en genoten van de dans en muziek. Ik moest zelfs nog mee dansen haha. De zanger vond het blijkbaar erg leuk want die zei wel drie keer gedag en gebaarde nog dat ik zo goed was. Wat een grap! Na het eten nog bij Plaza de la Merced beland in een erg grappige carnavals optreden. Een mooi afsluiting van een onvergetelijk weekendje..

Even een weekje alleen en dan vrijdag al weer samen met mn lieffie!

  • 04 Februari 2013 - 22:32

    Michelle:

    Leuk weekendje Car! Nog een paar daagjes volhouden en dan heb je weer een paar heerlijke dagen! Geniet er van! Kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11028

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: