Veintitrés - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Veintitrés - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Veintitrés

Blijf op de hoogte en volg Caro

13 Maart 2013 | Spanje, Málaga

Nog precies 23 nachtjes en dan ben ik weer in Nederland. Laat nou net 23 mijn geluksgetal zijn, dus dat komt wel goed!

Afgelopen weekend was het erg gezellig met Papa en Karen en als de grootste verassing ooit: Oma! Ik had donderdag op werk snel geregeld dat ik om half 9 zou beginnen zodat ik om half 6 klaar zou zijn en mijn pauze zou hebben om 2 uur ipv 12 uur zodat ik kon lunchen met papa en karen. Eenmaal 2 uur liep ik dan naar papa en karen toe die inmiddels al aan een wijntje zaten op het terras. Al zeker vijf minuten aan het kletsen over van alles en nog wat, staat ineens oma naast mij. Voor de mensen die Alwin op facebook hebben, kunnen mijn reactie zien... Oma had zich binnen verstopt in het restaurant en was aan komen sluipen. Ik had niks door, terwijl ik zelfs in de richting zat van de deur. Wat een verassing! Super leuk!!! Kan mijn lieve oma toch nog zien waar ik 5 maanden heb geleefd. Na van de shock te zijn bijgekomen, gingen we naar een ander terrasje om een overheerlijk broodje te eten (in het zonnetje). Daarna weer snel naar school omdat er weer gewerkt moest worden. Even laten zien wie mijn collega´s zijn en mijn werkplek waar ik al vele uren heb versleten.

Om 7 uur hadden we weer afgesproken in het centrum. Als eerst hebben we heel Málaga bekeken vanaf het dak van het Mariot hotel. Jammer genoeg was het bewolkt en dus geen mooie zonsondergang te zien.. Na enkele kiekjes te hebben geschoten zijn we weer naar beneden gegaan. Een beetje winkeltjes bekeken en vervolgens op een terras beland. Kan ook niet anders.. Onder het genot van een wijntje hebben we de demonstratie kunnen bekijken voor vrouwenrechten. Een heuse mega vagina passeerde ook nog. Na het wijntje zijn we een hapje wezen eten bij Matahambre. Wederom was het heerlijk, maar dat kan ook niet anders.. Rond 11 uur zijn splitsten we weer op om naar huis te gaan. Papa vroeg nog of ik het wel ging redden om alleen naar huis te komen. Ehhh pap ik doe dat al bijna 5 maanden;-)

Zaterdag hadden we bij mij thuis afgesproken zodat ik mijn appartementje kon laten zien. Zo werd er ook nog eens een keer gebruik gemaakt van de koffie die ik heb. Ik had ook van het gebruik gemaakt om papa even mijn gasfles te laten verwisselen. Bleek iets lastiger dan gedacht. Toen eenmaal de koffie op was en gasfles verwisselt was, gingen we even naar de overdekte markt die tegen over mijn appartement is. We waren vroeg dus alle vissen werden nog schoongemaakt, vies maar ook leuk om te zien! Na de markt namen we de bus naar het centrum om te winkelen en natuurlijk te lunchen. In een erg leuk ingericht tentje hebben we geluncht, een overheerlijke salade. Ook al eet ik dat nu eigenlijk elke dag. Ja ja ik wil ook graag iets strakker in bikini... Ook al gingen van de lunch direct naar een ander terras voor de koffie, met baileys.. Na weer wat gewinkeld te hebben, of naja eigenlijk Karen haar missies had volbracht (schoenen, witte tas en witte horloge) liepen we richting het hotel zodat iedereen zich kon opfrissen voor de verassing van de avond: een authentieke flamenco show. Het kado voor papa zijn verjaardag van Daim en mij. Werkelijk waar fantastisch. Het was zo intiem en gepassioneerd en mooi en ga zo maar door. Rond 11 uur was het afgelopen en liepen we naar Tapeo de Cervantes waar ik graag nog een keer wilde eten. Is het nr 1 tapas restaurant van Málaga. We waren nog net op tijd want om half 12 ging de keuken sluiten. Ik had snel verschillende tapas besteld. De slimme ober zei telkens dat het niet voldoende was voor 4 personen. Ik kan je vertellen.. twee gerechten minder was al meer dan voldoende!

Zondag was alweer de laatste dag samen aangebroken. Wederom een koffietje gedaan bij mij en vervolgens naar het strand gelopen. Het zonnetje scheen heerlijk dus dat was mooi! Hebben eerst ergens lekker een drankje gedaan, omdat we eigenlijk te vroeg waren om te lunchen. Het was zo warm dat we uiteindelijk in ons hempje zaten! Na het drankje zijn we rustig gaan lopen naar de visrestaurantjes. Heerlijk versgegrilde sardientjes, calamares en gamba´s gegeten. Jammer genoeg brak het nog los, maar daar waren ze erg goed op voorbereidt. Binnen enkele minuten was het hele terras weg en was het overdekte gedeelte afgeschermd. Toen alles uiteindelijk op was liepen we weer naar de bushalte. Nog snel op de foto voor Málaga ¡Sí! en toen was het gedag zeggen alweer aangebroken. Grappig om ze uit te zwaaien vanaf de andere kant van de weg, omdat ik daar op mijn bus moest wachten die altijd bijna tegelijk komt. Gelukkig was dit ook het geval! Toch wel vreemd toen ik thuis kwam en besefte dat ik vanaf nu eigenlijk op één weekend na alleen woon. Achja heb ik dat ook weer ervaren!

Oja vorige week woensdag was ook mijn activiteit van die week ervoor. Dit keer waren er wel genoeg mensen. Waren uiteindelijk met zijn 9en dus een gezellige groep. De wijntjes waren erg lekker! Dat de percentage alcohol hoger is, merkte ik al na twee wijntjes;-) Na wat foto´s en gedoe om de rekening op papier te krijgen vertrokken we naar een restaurant. De grap is dat ik voor werk een rekening nodig had van mijn drankjes zodat ik dat geld terug kon krijgen, alleen schrijven ze alles op de bar en is er dus helemaal geen rekening. In me beste Spaans is het uiteindelijk toch nog gelukt... Hebben heerlijk tapas gegeten bij twee tapasbarretjes. Uiteindelijk was ik in totaal 10 euro kwijt. Erg netjes gezien ik nog 7,50 terug kreeg van school. Vanavond is de activiteit van Tatjana en gaan we tapas eten bij Cortijo de pepe, ben ik nog niet geweest dus dat is leuk!

¡Hasta pronto!

  • 13 Maart 2013 - 14:11

    Karen:

    Ja Caro, zoals hondjes overal piesen om hun spoor achter te laten, zo koop ik altijd een paar laarzen:-)
    Staat leuk in mijn kast......De grijze uit Malaga met Caro, de zwarte uit Malaga met Michelle, de bruine uit Madrid met Michelle, de bruine uit St Raphael met (VAN) Alwin, mijn blauwe sandaaltjes uit Griekenland op de Cruise met de hele familie..........enz, enz, enz...................:-)

  • 13 Maart 2013 - 22:13

    Marinda:

    Jullie hebben een heel leuk weekend gehad met elkaar zo te lezen , fijn hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 11027

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: