Times flies when you're having fun!! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Times flies when you're having fun!! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Times flies when you're having fun!!

Blijf op de hoogte en volg Caro

11 November 2012 | Spanje, Málaga

Zo daar zit ik dan in Málaga.. In mijn uppie vertrokken. Ik heb geprobeerd niet te huilen, maar uiteindelijk overwonnen de traantjes het toch! De vlucht verliep prima, zat naast een meisje die ook 2 maanden hier heeft gewoont om Spaans te leren en nu naar haar Spaanse vriend ging. Gezellig over van alles gekletst en alvast wat leuke en handige dingen te weten gekomen over Málaga. Ik had mazzel dat ik naast haar was gaan zitten, want naast een leuk iemand om mee te kletsen mocht ik ook mee rijden met haar en haar vriend. Sterker nog, ik werd voor mijn deur eruit gezet! Geen gedoe dus met de taxi.

Vervolgens eenmaal bij school Olga en Monika ontmoet. Monika is een meisje uit Poland die op dezelfde afdeling als ik werkt. Na een rondleiding door de school, kreeg ik de sleutels… Spannend! Hoe is het huis en mijn kamer? Wie wonen er? Woont er überhaupt nog wel iemand? Olga liep met mij mee, was ook wel nodig gezien met 3 koffers lopen toch wat minder makkelijk ging dan gedacht! Eenmaal bij mijn kamer (lees 100 meter lopen vanaf mijn werk) hoorde ik al Nederlandse meisjes. Mooi!!! Later bleek dat van de 6 er 3 Nederlands zijn. Dat scheelt in ieder geval even in de eerste tijd. Voor zover is iedereen is erg aardig. Alhoewel ik één iemand nog steeds niet heb gesproken tot nu toe, maar dat blijkt heel normaal te zijn voor hem. Een beetje contactgestoord kan je hem wel noemen. Door wat meisjes werd ik al gelijk uitgenodigd om vanavond mee te gaan uiteten en stappen, want een Braziliaans meisje die hier ook woont vertrekt morgen naar huis. Om maar gelijk van het goede leven te gaan genieten! In de middag heb ik nog maar even wat boodschapjes gedaan. Hoppa 30 euro lichter voor zo goed als niets. Dat gaat dus hard hier… En ik heb al gezien dat er weinig inspiratie is qua avondeten dus dat wordt nog knap lastig.

Om 9 uur vertrokken we met 7 meiden naar het centrum. Ergens in een mooi restaurant wezen eten wat uit allemaal verschillende kamertjes bestond. Mijn eerste maaltijd niets gegeten vanaf half 9 ’s ochtend dus honger had ik wel! De keuze voor een Malaga salade was niet mijn beste keuze (lees een heel klein beetje salade en één of ander rond ding dat smaakte naar vis, aardappel en sinaasappel) de prijs beviel mij echter wel: 10 euro voor een ‘salade’ en een glas wijn en glas water. Na het eten zijn we naar een bar gegaan en lekker cocktails gedronken. Erg gelachen toen een Chinees meisje die hier ook woont een ‘slap me down and fuck me’ cocktail wilde bestellen, maar de naam niet wilde zeggen. Een bijzijn momentje;-) Uiteindelijk waren we met zijn 9en en zijn we afgezakt naar een andere bar waar drank bizar goedkoop is, 20 euro voor 5 liter ja je leest het goed 5 liter Bacardi cola. Na dat ook dat op was zijn we weer verder gegaan naar een club. Alleen maar Spaanse muziek dus ik was helemaal op mijn plek. Uiteindelijk lag ik half 4 in bed. Had het donderdag niet verwacht dat ik de volgende nacht zo zou door brengen, super leuk!

Slapen was iets minder. Ondanks mijn oordopjes was ik om 8 uur wakker. Niet van het lawaai omdat het Braziliaanse meisje weer naar huis ging om 8 uur, maar omdat mijn kamer helemaal verlicht was. Ben er dus inmiddels ook achter dat gordijnen hier meer zijn voor de sier in plaats van je kamer donker te houden. Beetje jammer, maar daar moeten we dan maar aan wennen! Uiteindelijk half 11 opgestaan en naar mijn werk gegaan om mijn begeleider te ontmoeten. Het is wel leuk dat ze allemaal niet heel oud zijn. Mijn rooster is trouwens wel heavy. Half 9 tot half 7 de ene week, andere week half 9 tot half 6 en zaterdag van 10 tot 2. Even wennen dus.

Zaterdag was het heel lekker weer! Zo grappig dat je nu weer met je zonnebril op en korte mouwen buiten loopt terwijl ik in Nederland al mijn winterjas aan heb gehad. Ben ook even langs het strand gelopen en de nog nodige dingen gekocht wat achteraf niet zo nodig bleek te zijn. Een handdoek voor 7,50 euro terwijl er hier nog een paar liggen. Volgende keer toch maar eerst dingen vragen voordat ik het gelijk koop.

In de middag ben ik met 2 Nederlandse meisjes naar het centrum gelopen langs de boulevard, een pittige wandeling maar wel erg mooi! En omdat het zulk lekker weer was, was het zeer goed te doen! Een lange broek en een shirtje waren niet mijn beste keuze maar goed, dan zweet ik de alcohol er ook gelijk weer uit.. Onderweg natuurlijk nog wel even gepauzeerd om lekker op het terras een drankje te doen. In het centrum een Spaans telefoonnummer weten te strikken. Heb hem alleen nog steeds niet aangesloten, simpelweg geen tijd voor gehad. Natuurlijk ook nog even geshopt en jawel de eerste aankoop is gedaan. Vervolgens met de bus in mijn eentje terug gegaan. Prima te doen, betaal 24 euro voor 30 ritjes. Eenmaal thuis maar gelijk boodschappen gaan doen. Soep met brood & tonijnsalade en pinchos kip met boontjes en aardappel is wat de pot schaft dit weekend.

In de avond ben ik met dezelfde meiden als de avond ervoor naar een flamenco show geweest in El Jardin. We waren een beetje te laat, hoe kan het ook anders als je alleen met meiden gaat, dus de show was nog maar een half uurtje. Daarna zijn we weer naar Picasso gegaan, wederom een lekkere cocktail gedronken en enorm gelachen. Uiteindelijk nog een korte stop gemaakt bij een piepklein barretje waar een paar meisjes heen wilden omdat daar een optreden was van jongens die ze hadden ontmoet. Uiteindelijk rond 2 uur naar huis gegaan.

Nu is het inmiddels al zondag. Was van plan om vrijdag al een berichtje te plaatsen maar ja zoals de titel al luid gaat de tijd erg snel. Morgen moet ik al om 08:15 beginnen met werken.. Maar ik heb al gelijk iets heel leuks om naar uit te kijken. Want ja hoe decadent het eigenlijk ook is, vlieg ik vrijdag avond naar Paris voor een weekendje omdat Guy en Esther 25 jaar getrouwd zijn. Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt om ook te komen. Dus nu zie ik mijn geliefde vrijdag al in plaats van 7 december!!!! Jippie!


  • 11 November 2012 - 14:07

    Dyanne:

    Hey lieverd!! Super dat je het zo naar je zin hebt en wat leuk dt je Daim vrijdag al weer ziet! Doe maar luxe! Veel plezier morgen op je stage en ik hoop dat het ook weer super is, net als de rest! Kus

  • 11 November 2012 - 14:53

    Esther:

    He Caro Wat leuk om je zo te kunnen volgen Klinkt allemaal goed ( hele geruststelling ) Geniet ze en spannend morgen je 1e werkdag , liefs

  • 11 November 2012 - 15:58

    Marinda:

    Super leuk verhaal lieffie , zo fijn dat het zo goed met je gaat .Heel veel succes morgen ,dikke kus

  • 11 November 2012 - 17:36

    Sharon:

    Caro, wat een leuk verslag goed bezig met dat schrijven!:)
    Ik ga je zeker blijven volgen en het klinkt allemaal super.
    Mooi dat je gelijk een rit naar je appartement hebt gefixt.
    Veel succes morgen X

  • 11 November 2012 - 18:30

    Romee:

    Super Caro!!! Blijven schrijven he! X

  • 11 November 2012 - 20:48

    Michelle:

    Hey Car! Fijn dat je het al zo naar je zin hebt! En wat leuk dat je met Nederlandse meisjes zit! Heb je toch veel steun aan elkaar :-).
    Er zit ook ergens een klein pleintje waar een mojito bar zit en die zijn zooooo lekker!! Ben je die al tegen gekomen?
    Nou wijffie heel veel succes morgen! Ben benieuwd hoe het op je stage is!
    En veel plezier vrijdag in Parijs!
    Liefs xxx
    Michelle & Karen

  • 11 November 2012 - 20:48

    Michelle:

    Hey Car! Fijn dat je het al zo naar je zin hebt! En wat leuk dat je met Nederlandse meisjes zit! Heb je toch veel steun aan elkaar :-).
    Er zit ook ergens een klein pleintje waar een mojito bar zit en die zijn zooooo lekker!! Ben je die al tegen gekomen?
    Nou wijffie heel veel succes morgen! Ben benieuwd hoe het op je stage is!
    En veel plezier vrijdag in Parijs!
    Liefs xxx
    Michelle & Karen

  • 18 November 2012 - 15:02

    Els:

    Heey, ik heb een vraagje ik ben ook op zoek naar een afstudeerstage in Spanje.. maar ik vind het erg lastig zoeken.. heb jij misschien tips voor me? Zou je die dan willen mailen naar elswouda@hotmail.com ?
    Alvast bedankt en geniet nog van je tijd daar!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 11060

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: