Mi primera semana en Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Mi primera semana en Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Mi primera semana en Málaga

Blijf op de hoogte en volg Caro

20 November 2012 | Spanje, Málaga

Tijdens het nuttigen van mijn overheerlijke zelfgemaakte lunch (2 bolletjes zalm met sla, avocado en wasabi, mayo, soja saus)schrijf ik maar weer eens een artikel voor waarbenjij.nu maar eerst even wat gegevens. In Parijs is namelijk mijn mobiel kapot gegaan en nu heb ik een nieuw Spaans nummer: +34633803163. Voor degene die mij een kaartje of iets anders willen sturen kan dit naar:
Caro van Hulzen
Málaga Sí
Av Juan Sebastián Elanco 23
29017 Málaga
España

Natuurlijk heb ik al weer ontzettend veel gedaan ondanks dat ik vorige week de hele week tot half 7 aan het werk was. Ik zou maar beginnen met waar ik gebleven was, alhoewel ik nu al niet meer precies weet wat ik allemaal gedaan heb...

Zondag was het de bedoeling dat ik gezond ging koken, maarrrrr omdat er een nieuw (Nederlands) meisje kwam, gingen we maar gezellig uiteten bij Pepa y Pepe. Iedereen was hier laaiend over de tapas, maar om eerlijk toe te geven vond ik het een beetje tegenvallen. Nu had ik ook niet de beste keuze gemaakt met dadels met bacon, want ik was er vanuit gegaan dat die net zo lekker waren als bij Gaudi´s in Amersfoort. NOT AT ALL!! Zie 5 lauw warme dadels met mega krokante droge bacon voor je en vergelijk dat dan met 5 warme in honing gedrenkte dadels met zachte spek...

Maandag moest ik er dan aan geloven, pats-boem 8:15 melden. Nu heb ik nooit zo moeite met vroeg opstaan, maar dit viel toch wel tegen na een nachtrust met weinig slaap vanwege de kou!! Maarja.. Eenmaal op werk kreeg ik een beetje uitleg over waar ik me de komende tijd mee bezig ga houden, maar dan ook echt een klein beetje. De opdracht voor mijn scriptie was mij en mijn begeleider hier totaal niet duidelijk dus dat was een beetje lastig. Kortom dat wordt zelf vormen en vaststellen. De rest van de dag ging prima op werk, in mijn pauze was ik nog even naar de supermarkt 20 min. lopen verderop gesjeesd. Had anderhalf uur de tijd om heen en weer te lopen, boodschappen te doen,naar huis te gaan, te eten en weer op werk te zijn. Met een temperatuurtje van zo´n 25 graden kan ik je vertellen dat ik het bloedheet had op werk, maar dat was wel fijn want het is hier steen koud!

Dinsdag en woensdag heb ik op werk gewerkt aan mijn Plan van Aanpak en enig administratie werk gedaan, super tof dat ik weer mocht SPSS-en.. God wat was ik blij dat ik daar klaar mee was, tot dat er vervolgens weer een nieuwe stapel van zo´n 100 formulieren werden gebracht. Woensdagavond was ik samen met Mariska naar het centrum gegaan. Deej had me nog die dag gesmst of ik last had van de stakingen, maar ik wist nergens van af dus nee dat had ik gelukkig niet. Totdat de bussen niet kwamen opdagen toen Mariska en ik dus naar het centrum wilde.. Bijna een half uur later kwam een volgestouwde bus waar wij ons maar bij propte, 5 minuten afstand duurde 20 minuten zo druk was het vanwege de stakingen. Uiteindelijk moesten we met zijn alle uitstappen en maar verder lopen. Achja goed voor de beentjes zullen we maar zeggen;-) En ja hoor we stapte zo in de staking stoet. Werkelijk waar heel Málaga was uitgetrokken, inclusief de barmannen van Picasso. Hele happening om te zien. Uiteindelijk kwamen na wat opstoppingen aan bij het treinstation. Dat was namelijk het doel om naar het centrum te gaan zodat ik weet waar ik vrijdag de trein moet nemen om naar het vliegveld te gaan voor PARISSSS! Uiteindelijk hebben we met andere mensen van ons huis gemeet in de stad, Mariska en ik moesten nog eten (half 11 ´s avonds) dus dat werd een lekker bagel met zalm.

Donderdag was een gewone werkdag, niet veel bijzonders gebeurd. Wel in de pauze nog heerlijk buiten gezeten zoals elke andere dag eigenlijk. Het is erg naar om de hele tijd naar buiten te kijken op werk als het zulk mooi weer is en ik in de kou binnen zit met soms een sjaal om.

Vrijdag was de dag dat ik mijn lieftallige vriendje weer zag. In mijn pauze snel mijn koffer ingepakt en om 5 uur vertrokken van werk. Moest nog sneaky langs mijn baas lopen, want die is op zijn zachts uitgedrukt streng. Eenmaal in Paris werd ik opgehaald met de taxi en was ik uiteindelijk rond 12 uur bij Daim:D Zijn nog even de stad in geweest, waar we niet meer dan een burger bij de MC hadden gehaald. Volgende dag zijn we met zijn alle op pad gegaan, lekker geluncht en uiteindelijk nog met Dev en Deej wezen winkelen. In de avond hebben we heerlijk gegeten bij Chez Francis en toen door gehaast naar DE show voor Daim,-) Crazy Horse... Het is weer duidelijk dat ik nodig moet sporten! Zondag zijn we naar het Louvre geweest, natuurlijk Mona Lisa bekeken. Het schilderij is klein, en met zo´n 50 chinezen ervoor bijna niet te zien. Daarna zijn we weer lekker gaan lunchen en om kwart voor 6 vertrok ik jammer genoeg weer richting het vliegveld. Op het vliegveld nog samen met Daim een pizza gedeeld, bijna de lekkerste pizza die ik ook gegeten heb. Hoe ze het voor elkaar krijgen binnen 5 minuten weet ik niet, want ik heb gekeken en het werd nog vers gemaakt ook! Daarna maar weer afscheid genomen, maarrrr over 19 nachtjes zien we elkaar weer!

Gister moest ik weer om 08:15 aanwezig zijn... Werd wakker met enorme keelpijn en dat is nog steeds niet weggegaan. Om 17:30 was ik eindelijk klaar met werken en ging ik eigenlijk direct door naar de stad. Lekker in mijn eentje. Missie om een dekbed te kopen is geslaagd, en wel voor 18 euro. Natuurlijk liet ik het niet bij alleen een dekbed, maar ook een leuk jasje en joggingbroek. Een jasje dat ik vorige week had gekocht wilde ik terug brengen, maar toen ik hem weer aan had voor de spiegel besloot ik hem toch maar te houden haha. Moet zeggen dat ik het nog rustig aan doe met een walhalla aan winkels hier! In de avond was het de bedoeling om naar ladies night in Sala Gold te gaan, maar ik voelde me zo beroerd dat ik uiteindelijk om 10 uur in bed lag. Heb wel heerlijk geslapen en vooral lekker warm. Jammer dat ik me vandaag alleen nog steeds niet beter voel dus hoppa weer een vitaminen bruistablet en sjaal om en gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 11066

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: