Me gusta Málaga! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Me gusta Málaga! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Me gusta Málaga!

Blijf op de hoogte en volg Caro

29 November 2012 | Spanje, Málaga

Zo deze week is heel snel gegaan! Misschien omdat ik de helft van de week ziek op bed heb gelegen en daarom alleen maar heb geslapen, maar goed.

Woensdag ben ik dus maar naar de dokter gegaan omdat ik me nogal slecht voelde en niet in staat was om te werken laat staan om uren te zoeken naar een dokter... Toen ik ´s ochtends op werk aankwam heb ik gelijk met Virginia een tekst opgeschreven in het Spaans om aan de dokter uit te kunnen leggen wat me mankeerde. Vervolgens het adres opgezocht van de dokter en er naar toe gegaan. Eenmaal bij de dokter (uur later omdat ik het dus niet kon vinden) bleek dat ik alleen geholpen kon worden met een Europeese pas en ja die had ik natuurlijk niet. Met het bellen naar CZ werd ik ook niet veel wijzer dus heb ik Virginia maar gebeld. Een andere optie was een privé kliniek dichtbij het centrum, waar ik natuurlijk totaal niet dichtbij was... Hup weer de bus in en naar het kliniek. Eenmaal daar kon ik weer bellen naar CZ (gelukkig met de telefoon van het ziekenhuis) en tot mijn verbazing sprak er een dokter Nederlands tegen me. Wat een opluchting, nu kon zij mij helpen! Uiteindelijk werd ik onderzocht door een dokter en bleek dat ik een long- en bijholteontsteking had. Fijn... Anderhalve week op stage en een verbod van de dokter om de komende 48 naar buiten te gaan... Vervolgens een lading aan medicijnen incl. Antibiotica gehaald bij de Farmacia en inmiddels was ik 200 euro lichter. Gelukkig begrepen ze op mn stage goed en hoefde ik pas maandag weer te beginnen.

Zaterdag zat er weer een beetje leven in mn lijf en ben ik in de middag even wezen winkelen met Mariska. De ultieme winkel gevonden genaamd Bodybell. Parfums voor vaak 50% korting, ook de nieuwste zoals La vie est belle. Natuurlijk gelijk aangeschaft. Zoals vele mij kennen heb ik ook nog een tas en wat sierraden gekocht... In de avond zijn we lekker wezen uiteten met de meiden uit mijn huis en Yvonne (dit was haar laatste weekend in Málaga). Met lekker bedoel ik in dit geval een volledige vis vers gegrild. Koste in verhouding ook wat, maar het was heerlijk! Na het eten hebben we nog een drankje in de stad gedaan, maar zeker niet te laat gemaakt omdat ik me nog niet top voelde.

Zondag heb ik allereerst heerlijk uitgeslapen, had blijkbaar de laatste dagen toch nog niet genoeg geslapen. Ik was van plan om spagehtti maken met veel verse groenten, maar na het aanbod om mee te uiteten ging het gehakt maar weer de vriezer in. Om kwart over 7 (uiteindelijk half 8, want ja we zijn met alleen meiden) vertrokken we richting Vino Mio, het desbetreffende restaurant. We waren er zo vroeg voor Spaanse normen omdat om 8 uur de flamengo show begon. Erg leuk restaurantje, gezellig ingericht en met gezellig bedoel ik Nederlands. Logisch als achteraf de eigenaar Nederlands blijkt te zijn. Hebben erg lekker gegeten, eens iets anders dan tapas of ander typisch Spaans eten! Na het eten ben ik met Fiona en Chantal weer naar huis gegaan, moest de volgende dag om 08:15 werken..

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag draaide eigenlijk volledig om werk en Spaans leren. Dinsdag heb ik twee films gehuurd van school om te kijken met Spaanse ondertiteling. Daarnaast heb ik een aardige woordenlijst opgesteld met woorden uit de schoolboeken die ik niet ken. Gister heb ik eindelijk reactie gekregen van mijn stagebegeleider uit Nederland en heb ik dus mijn Plan van aanpak opgestuurd. Op werk was het eens wat anders dan alleen achter een bureau. Moest langs twee scholen om daar folders op te hangen over een aanbieding van Malaga ¡Sí! Na twee weken ben ik bekend in het centrum, maar daarbuiten no way. Wat dus betekende dat ik ruim een uur heb gezocht naar een school wat eigenlijk 20 min. lopen was. Goed voor de benen zullen we maar zeggen... Natuurlijk ging het hetzelfde bij de andere school. Had gevraagd welke bushalte ik er uit moest, maar toen bleek dat het ding dat de proxima parade aangeeft niet werkte ontstond het volgende probleem dat ik veelste lang was blijven zitten en weer 10 min. terug kon lopen. Een goedmakertje was dan wel dat ik in mn pauze heerlijk op mn kamer in de zon lag terwijl ik met mijn lieffie aan het skype was.

Vandaag moest ik weer langs bij scholen. Dit keer wat gemakkelijker te vinden omdat het op een Campus was. Was erg leuk om te doen, althans meer het zien van al die scholen en mensen. Posters ophangen is natuurlijk niet zo heel boeiend... Nadat ik klaar was ben ik nog even snel het centrum in geweest even over het overdekte markt gelopen en bij cien montaditos lekker broodjes gehaald. Voor vanavond staat lekker uiteten en waarschijnlijk stappen op de planning omdat Bas dit weekend weer weggaat.

  • 29 November 2012 - 22:46

    Michelle:

    Doe maar rustig aan Car :-).
    Veel plezier en have fun!! Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 11067

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: