Tomar el Sol - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Tomar el Sol - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Tomar el Sol

Blijf op de hoogte en volg Caro

04 December 2012 | Spanje, Málaga

De tijd vliegt hier echt voorbij! Inmiddels woon in al bijna een maand in Málaga! Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin en ga me hier de komende maanden zeker nog vermaken. De laatste week is weer heel wat gebeurd.

Donderdagavond zijn we wezen uiteten bij Casa Lola, hier hebben erg lekker tapas gegeten en wijntjes gedronken. Moet toegeven dat het wel wat koud was, maar ik ga niet met mijn jas aan eten zoals alle Spanjaarden er deden! Na het eten zijn we afgezakt naar hoe kan het ook anders; Picasso bar. Natuurlijk weer een cocktailtje gedaan (uiteindelijk twee omdat Maris haar cocktail niet lekker vond). Moet zeggen dat ik hem toen al aardig had zitten, maarrr we gaan natuurlijk nog lang niet naar huis! Ook niet als je de volgende dag om 09:30 achter je bureau moet zitten... Na Picasso bar bleven we met een iets kleiner groepje over om vervolgens ook daadwerkelijk te gaan stappen. We startte met een shotje bij Siclo en vervolgens nog een shotje ergens anders omdat het gratis was. Ik had gezegd dat mn cocktail bij Picasso bar mijn laatste alcoholische drankje was en achteraf had ik mij daar ook beter aan kunnen houden! Onderweg naar Sala Gold maakte ik nog een ´mooie´ move waardoor ik mijn enkel verzwikte. De rest van de avond nauwelijks last van gehad gelukkig. Uiteindelijk hebben we bij Sala Gold lekker staan dansen op Spaanse liedjes!!! Natuurlijk liet ik de alcohol ook hier niet staan en na een wodka sinaasappelsap en een chivas cola was het meer dan genoeg voor mij. Rond 6 uur lag ik eindelijk in bed...

De volgende dag...

De wekker gaat, ik sta op en zak door mijn linkerbeen/voet. ´Oef dat doet pijn, what happend? Ojaaa ik had mn voet verzwikt...´ Ik kon werkelijk niet staan op mn voet, laat staan lopen! Dus hup maar weer een ibuprofen erin en nog even op bed liggen. Uurtje later toch maar geprobeerd naar mijn werk te gaan, strompelend en wel. Na anderhalf uur deed mijn voet zo pijn dat ik naar huis ben gegaan en had afgesproken dat ik na mijn pauze weer zou komen. Eenmaal 2 uur ging het nog niet echt beter, maar ben ik uiteindelijk om half 3 gaan werken omdat ik anders volgende week NOG MEER moest werken! NO WAY! Vrijdagavond betekende dus voor mij vroeg slapen en niet mee naar de flamingo show! Gaat lekker met mij, ik mis inmiddels al heel wat leuke dingen..

Zaterdag ging het al weer stukken beter! Om 12 uur lag ik op het dakterras te zonnen. HEERLIJK! Om 4 uur maar even aangekleed en de bus naar het centrum gepakt om even te winkelen en afgesproken om met Marit de lekkerste churros te eten uit Málaga. Na heel wat gesjouw door het centrum en enkel wat sierraden gekocht te hebben zocht ik Marit op. Een piepklein mega druk ´restaurantje´ waar ze alleen churros met chocolademelk (voor Nederlandse begrip meer chocopasta zo dik) serveren. Het vet droop eruit, maar lekker was het wel!

In de avond zijn we met vier meiden wezen stappen. Dit keer wel braaf thuis gegeten! Eenmaal bij de Picasso bar had ik alweer honger en hebben we nog heerlijke calamares besteld die er prima naar binnen gingen! Uiteindelijk besloten we mee te doen met de clubtour. Dit was niet onze beste keuze tot nu toe maar ach we hebben het gezellig gehad! Eind van de tour eindigde bij Sala Gold dus dat was het positieve eraan. De Spaanse jongens hier hebben trouwens vreemde manieren. Toen ik mijn haar in een staart deed, rook ja rook een jongen aan mijn haar. Ik had het niet door, maar de meisjes waar mee ik was lachte zo hard dat er wel iets moest zijn. Het bleek dus dat die aan mijn haar rook. Toen zijn we maar verkast naar een ander plekje om weer rustig te kunnen dansen haha. In de taxi naar huis hebben we gelachen om Fiona die ietwat teveel had gedronken, maar we waren ook geshockeerd omdat er een motor ongeluk was gebeurd, witte laken over iemand zegt genoeg.

Zondag bestond uit zonnen (in bikini) en Spaans leren. In de avond ben ik met Mariska en Marit wederom wezen uiteten. Geen idee hoe het heet, maar het was lekker! Ze stonden bekend om hun toast denk ik, want je had keus uit zo´n 40 verschillende toasts. Ik ga hier zeker nog een keer eten!

Maandag ging de wekker weer te vroeg, maar gelukkig had ik om 11:45 pauze. Voor 30 euro aan boodschappen gedaan, dus ik kan de week weer door! Nog heel even een half uurtje in de zon gelegen en toen weer gaan werken. Eindelijk om half 6 was ik klaar en ging ik gelijk door naar het centrum om is even op pad te gaan voor kadotjes voor Daim. Arm kind wilde graag surprise maken dus besloot hij dat we dit jaar voor elkaar een surprise gaan maken. Moet toegeven dat dit een lastige klus is hier in Spanje! Wederom kwam ik naast wat dingen voor Daim met natuurlijk ook leuke dingen voor mezelf thuis...

Vandaag ben ik weer hard aan het werk. Heb het erg druk met verschillend werk dus dat is wel fijn! Moet alleen ook nog soms tijd vrij zien te maken voor mijn onderzoek, aangezien we al in week 4 zitten...

Hasta luego!

  • 04 December 2012 - 22:00

    Marin:

    Leuk reisverslag zo ben ik weer helemaal bij gekletst over de dingen waar we met Skypen niet aan toe komen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 11061

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: