Fin de Semana con mi novio - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Fin de Semana con mi novio - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Fin de Semana con mi novio

Blijf op de hoogte en volg Caro

11 December 2012 | Spanje, Málaga

Ik moet zeggen dat ik van te voren niet had verwacht dat ik elke week een artikel zou schrijven, maar met de mogelijkheid dit te doen op werk lukt het me aardig! Ik moet alleen even in mijn geheugen graven wat ik allemaal heb gedaan voordat mijn lieve vriendje kwam...

Oke ik zou echt niet meer weten wat ik dinsdag en woensdag verder heb gedaan. Volgens mij ben ik woensdag (of was het donderdag...) uit werk wezen winkelen en heb ik tussen de middag vooral veel boodschappen gehaald voor het weekendje met Daim. Donderdag was er een feestdag waar ik niets van heb meegekregen. Om half 6 had ik WEEKEND!!!:D In de avond ben ik met Mariska en Marit lekker wezen uiteten bij Matahambre. Gingen zoals gewoonlijk later weg dan geplant wat uiteindelijk betekende dat we om ongeveer 11 uur zaten te eten. Matahambre heb ik inmiddels bestempeld als mijn favoriete restaurant in Málaga. Het eten is er heerlijk, het is gezellig druk (wat wel zorgt dat je zelfs ´s avond laat nog op de lijst gaat met wachtende) en er hangen geen tl-buizen. In bijna elk restaurantje hier is het licht zo fel dat je eten er minder lekker op uit gaat zien. Maar oke... We hadden een lekker broodje met kip en iets groens, 2 kipsatetjes en nog iets anders met kip. Als ik dit nu schrijf besef ik me pas dat we alleen maar kip hebben gegeten haha! Maar desondanks was het lekker!! Glas rode wijn erbij en het is compleet. Natuurlijk waren we na het eten nog langs Picasso bar gegaan (het zal eens niet) om een cocktailtje te doen. Mega zoet... Maar na wat extra alcohol erin was het oke. We waren van plan om lekker te gaan stappen, want ja morgen zijn we toch vrij. Alleen waren we allemaal op zijn zachts uitgedrukt duf. Klagend en wel liepen we maar naar de taxi. Eenmaal thuis op bed lag ik alleen maar wakker omdat ik had gehoord uit Nederland zo slecht weer zou worden vrijdag, maar met goede hoop viel ik uiteindelijk in slaap..

God damnit, 8 uur en ik ben klaar wakker! Na een uurtje draaien in bed Daim gebeld. Hij had zich in ieder geval niet verslapen en had een half uurtje vertraging prima te doen met de voorspellingen. Nou dat hebben we en vooral Daim geweten! Tjeeeees wat een KUT dag! Een half uurtje werd een uur, met vervolgens de mededeling dat het vliegtuig zowel op Eindhoven als Maastricht niet kon landen en het nu ging proberen in Charleroi (fucking 200 km verderop!). En als je daar dan eenmaal zou zijn was er nog geen garanantie dat het vliegtuig zou kunnen opstijgen. Maar Daim had er alles voor over en pakte de bus. Geen pretje denk ik met zoveel sneeuw op de weg en iemand voor je die lekker uitgebreid gaat liggen met de stoel horizontaal... Inmiddels was ik gestrest en verdrietig aan het proberen het internet aan te krijgen om alles in de gaten te houden. Eenmaal gelukt zag ik EINDHOVEN – GEANNULEERD; en ja hoor daar gingen de tranen. Daim zou dit weekend niet meer komen... Daim was inmiddels onbereikbaar en ik had geen idee van hoe en wat er nu zou gebeuren. Gelukkig had Esther nog contact met hem gehad dat hij in de bus zat. Oke dus hij is in ieder geval onderweg:D Uiteindelijk werd ik om half 4 gebeld door Daim dat hij in het vliegtuig zat en alles goed zou komen. Om kwart over 4 een smsje dat dan eindelijk de deuren gingen sluiten. Wat eigenlijk 10 uur ´s ochtend had moeten zijn werd kwart over 4 in de middag. MAAR HIJ KOMT!!!!! Inmiddels was ik in de stad met Marit en Mariska om maar iets te doen met mijn dag.. Nog even snel koffie gedronken bij Dunkin Donuts en hoppa op naar het vliegveld. Kwart over 7 zag ik dan eindelijk de liefde van mijn leven weer!

Eenmaal thuis hadden we nog 3 kwartier voordat we met een groep gingen uiteten bij Matahambre... Rond half 10 waren we er en konden we weer op de lijst. We hadden nog geprobeerd te reserveren, maar dat was niet mogelijk. Half 10 zou het toch nog niet zo druk zijn, mooi wel dus! Tijdens het wachten nog een raar iets gezien, man die van een andere kerel een foto ging maken van zijn tja ´bobbel´ in zijn broek... Okeeeeeeeeee zo doen we dat dus hier?! Na een half uurtje zaten we dan aan tafel en bestelde we heerlijke dingen en natuurlijk flesje vino tinto. Na het eten zijn we weer naar Picasso bar gegaan. Wat drankjes gedaan en na 3 pogingen om naar huis te gaan uiteindelijk om 2 uur ongeveer naar huis gegaan.

Volgende dag eerst een beetje uitgeslapen, klein beetje ontbeten en toen gaan lunchen aan het strand. Strak blauwe lucht en ik denk zo´n 25 graden. Korte mouwen kon primaaaaa! Klein verschil met de sneeuw in Nederland.. Bij het lunchtentje was er nog een super schattige puppy Dalmatier. Die wil ik ook wel!! Na het lunchen zijn we nog even naar huis gegaan en rond 6 uur naar het centrum vertrokken. WOW wat een mensen! Eerlijk waar koninginnedag Amsterdam is vergelijkbaar. We waren van plan om even te winkelen, maar dat veranderde snel met zoveel mensen. Dus hebben we lekker door de straten gelopen en uiteindelijk ergens koffie gedaan. Althans Daim, ik een lekker wijntje want koffie is nog steeds niet mijn ding. De bedoeling was om een tapas tour te doen, startend bij Matahambre omdat zowel Daim als ik verliefd ben op de broodjes daar. Wederom was die weer erg lekker, maar hierna zaten we eigenlijk al vol.. Toch nog maar naar Pepe y Pepa gegaan. Ik gaf het nog een kans na de vorige keer toen het een beetje tegenviel. Na enorm lang gewacht te hebben op een tafel en daarna ook om te bestellen kregen we de tapas achter elkaar in plaats van de 3 bordjes in 1 keer. Nou leuk. De vis was smaakloos en de patas bravas nog hard van binnen met een vieze zure saus. We waren er helemaal klaar mee en gelukkig kwam de ober met het goede nieuws dat de kip op was. Jak hier kom ik nu zeker echt niet meer. Na deze tegenvaller zijn we naar huis gegaan om de ´sinterklaas surprises´ aan elkaar te geven. Ik was eerlijk waar een beetje verbaasd over hoe goed Daim eigenlijk een gedicht kan maken! Nu weet ik dat voor volgend jaar haha. Hebben lekker op bed gezeten en gelachen om de gekke dingen en gedichten.

Volgende dag was ik heel veel van plan maar hebben we eigenlijk niet meer gedaan dan wezen lunchen, op bed gelegen om zoveel mogelijk met elkaar te knuffelen, en natuurlijk wezen uiteten. We zijn weer bij het zelfde wezen lunchen, want na drie keer heen en weer lopen en bij een ander tentje te hebben gezeten waar ze alleen maar hoofdgerechten hadden van 30 euro, was dat toch de beste keuze. Weer heerlijk in het zonnetje gezeten dus was zeer goed te doen! In de avond zijn we met goede hoop dat de winkels open waren eerder naar het centrum vertrokken, maar natuurlijk waren ze dicht. Toen maar weer lekker eerst ergens wat gedronken en uiteindelijk beland bij Los Gatos om wat te eten.

Ik heb inmiddels geleerd dat als ik iets niet versta in het Spaans ik dan geen Sí moet zeggen... Door mijn werden we eerst niet geholpen omdat ik dus ja zij op de vraag of we al werden geholpen en vervolgens bestelde ik twee tortilla´s ipv 1, omdat ik dacht dat die vroeg of we 2 stuks wilden of een bord. Nu kregen we 2 borden terwijl Daim het niet eens lekker vind en ik er ook niet om sta te juichen om er 2 naar binnen te werken. Hadden ook nog een broodje geitenkaas met gefruite ui en kaaskroketjes besteld. Iemand ooit bruine geitenkaas gezien? Nee wij ook niet. Maar we kregen het wel, dus vroegen we na of het wel klopte. Na de woorden black pudding en morchilla maar uiteindelijk toch overtuigend dat het geitenkaas was, wisten we het niet meer. Ik verzamelde moed om een hapje te proberen, maar no way dat het geitenkaas was. Dus heeft Daim uiteindelijk 5 kroketjes op en ik 1 kroketje en een tortilla. (Je hebt in Málaga heel veel restaurantjes, maar moet bekenen dat ik het lastig vind om nou echt iets te vinden wat super lekker is... Behalve Matahambre!!!) Nog getwijfeld om weer een broodje te nemen bij Matahambre, maar uiteindelijk hebben we de bus naar huis genomen omdat we eigenlijk nog wel vol zaten van de lunch. In de bus werd ik toch wel echt verdrietig toen ik nadacht dat we nog maar een paar uurtjes samen zouden zijn..

Eenmaal in bed besefte ik me ook dat ik gewoon lekker in Nederland stage had kunnen lopen en Daim niet hoefde te missen, maar met de lieve woorden van Daim weet ik dat dit wel een leuke ervaring is en nu ik hier toch ben van moet genieten. Nog 11 nachtjes en we zien elkaar weer dus op deze manier is het ook nog wel te doen. Ben blij dat ik uiteindelijk in Spanje zit en we elkaar vaker kunnen zien!!

Om 4 uur ging dan de wekker.. Taxi gebeld, zou er over 5 minuten zijn. Dus hup snel kleren aan en naar beneden gelopen. Nog één keer goed geknuffeld en toen stond ik daar weer in mijn eentje. Raar idee!! Terug naar bed gegaan om vervolgens een uur wakker te liggen en met Daim te smsen.. Uiteindelijk in slaap gevallen en om half 8 ging de wekker weer. Daim had gelukkig dit keer helemaal geen vertraging en 3 stoelen voor zichzelf haha.

Op werk heb ik zo goed als de hele dag gewerkt aan mijn onderzoek en in de avond heb ik samen gegeten met Mariska, kip madras uit Nederland:D Het is heel stil in huis met zijn tweeen. Ik dacht eerst dat ik hier ook nog in mijn eentje zou wonen, maar gelukkig had ik op werk gezien dat er nog iemand komt vanaf volgende week en daarna nog weer een chinees. Ik ben allang blij dat ik niet in mijn eentje in dit huis hoef te wonen!

Nog 11 nachtjes en ik ben weer ff 11 nachtjes in Nederland, wat heb ik daar zin in!!!!!!!!

  • 11 December 2012 - 23:25

    Michelle:

    Had je de spulletjes van je vader nog gekregen? De pepernoten enzo? Of zijn die door alle stress vergeten ;-). Fijn dat het in ieder geval allemaal nog gelukt was met Daim!!! Tot over 2 weekjes :-). Kus!

  • 12 December 2012 - 09:38

    Caro:

    Ja zeker!! Ik kan er weer lekker wat kilo´s aanvreten haha. Had van Esther en Guy ook nog gister op werk een doos gekregen met allemaal kerstspullen en chocola etc erin. Dus ben benieuwd of ik zometeen in mn kerstjurkje pas.. xx

  • 20 December 2012 - 11:49

    Michelle:

    Hahahaha heeeerlijk!!! Nou kijk maar uit ja! Ik kwam 4 kg aan die paar maanden! En dan gin ik niet eens 3x in de week uit eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 11063

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: