Semana número 6 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Semana número 6 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Semana número 6

Blijf op de hoogte en volg Caro

19 December 2012 | Spanje, Málaga

Inmiddels begin ik al aan week 6. De tijd vliegt voorbij hier.. Afgelopen week was de laatste week van Mariska. Erg jammer!! Nu wonen er geen leuke meisjes meer in mijn huis.. Maar goed ik moet het er maar mee doen.

Afgelopen dinsdag was ik van plan om gewoon netjes thuis te eten na een heel weekend met Daim te niet thuis te hebben gegeten. Maar toen Mariska een aantrekkelijk aanbod deed om in de haven te gaan eten was ik natuurlijk snel om. Ik had enorme honger uit werk, maar we hadden pas om 10 uur in de haven afgesproken met nog een ander meisje.. Toen heb ik maar van het gehakt wat eigenlijk bedoeld was voor het avondeten lekker een mini hamburgertje gemaakt want ja anders moest ik het weggooien;-) Met wat hamburger kruiden van Maris was het erg lekker!

Eenmaal rond 10 uur waren Maris en ik in de haven aan het wachten op Laura. De winkels waren nog open dus hup de Primor in. Rustig even aan het kijken bij de make up tot dat in een keer de lichten uitgingen in de vitrines en een vrouw naast me kwam staan die me zo goed als de winkel uit zong.. Subtieler dan dit kon bijna niet, dus vertrokken we maar. Uiteindelijk kwam Laura om 10 over half 11 aangelopen. Ze zei dat we ergens zowel Grieks, Indiaans als Mexicaans konden eten. Oke.. ik ben benieuwd! Het was erg rustig (lees 1 ander tafeltje bezet), maar desondanks heb ik heel lekker Mexicaans gegeten. We zaten bij een Griek, maar je kon ook bestellen van het restaurant naast de Griek, een Mexicaans en Indiaans restaurant. Hebben voor het eerst ook maar eens een toetje gedaan. Blakva, gelukkig was het baklava zoals we al dachten!

De volgende dag moest ik natuurlijk weer gezellig werken.. Jippie! Had m´n pauze met een half uur verkort zodat ik eerder kon gaan winkelen met Mariska. Toen het eindelijk 6 uur was, pakte ik snel de bus naar het centrum, waar heel schattig Mariska al stond te wachten bij mijn bushalte. Naja hebben natuurlijk in heel wat winkels rond gesnuffeld, maar de aankopen vielen gelukkig mee. Mag ook wel toen ik mijn uitgave tot nu toe bekeek... Het was wel echt de bedoeling dat ik nieuwe hakken kocht, maar om wat voor reden dan ook is dit mij niet gelukt. Zelfs niet na heel wat schoenen gepast te hebben. Beetje vervelend, want vrijdag heb ik een kerstdiner in één van de chiqueste restaurants van Málaga en ik heb geen hakken mee... Na het winkelen hebben we als afsluiter nog heerlijk gegeten bij Matahambre. Weer voor maar een tientje, inclusief een Nestea en een wijntje. Ik snap nog steeds niet hoe het kan?! Na het eten zijn we natuurlijk nog even een laatste cocktail wezen drinken bij Picasso bar. Een hele vreemde oude man vroeg of die bij ons mocht zitten, net toen Mariska naar de wc ging. Ik dacht dat hij bedoelde of hij de stoel mocht dus zei ik maar ja. Dit kwam niet omdat ik zijn Spaans niet begreep, maar omdat die nogal dronken was en er uberhaupt niet veel van te verstaan was. Maar tjeeeeees we kwam niet meer van die vent af. Hij bleef maar lullen, zelfs nadat ik op verschillende manieren hem duidelijk had gemaakt dat we geen zin meer hadden in zijn verhalen en graag alleen wilde zitten. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ik zei dat het probleem was dat hij niet luisterde (hij had het over zijn problemen ofzo) en dat wij totaal geen zin hadden in zijn verhalen en of hij nu weg wilde gaan. Hmm gelukkig kwam het toen wel een beetje over.. Voor een tijde tenminste!

Donderdag moest ik weer langs de scholen om te controleren of de posters er nog steeds hangen. Moest een half uur eerder beginnen, omdat ik ineens mijn uren moet inhalen toen ik eerder wegging om mijn vliegtuig naar Parijs te pakken.. Alsof ik al niet genoeg werk voor niets? Maar oke.. Ik had geen flauw idee waar ik alle posters had opgehangen gezien het feit dat ik als kip zonder kop door de scholen ben gaan zoeken naar uberhaupt een plekje. Na alle scholen bezocht te hebben ben ik nog snel wat schoenenwinkels ingegaan om te kijken voor hakken. Desondanks weer niets kunnen vinden.. Eenmaal weer op werk was ik de hele middag alleen, wat betekende dat IK nu de telefoon moest aannemen.. Okeeee dat is best spannend.. Wat als ik nou geen reet snap van wat diegenen zegt?! Gelukkig viel het mee en had ik maar één telefoontje. Ik weet niet of het er eigenlijk meer hadden moeten zijn, want achteraf bleek dat ik mijn telefoon er niet goed had opgedaan.. Serieus niet expres!! Mijn baas had gelukkig een goed humeur en dus mocht ik van hem zomaar een half uur eerder weg. Hoppa weer naar het centrum, missie nummer 3 om hakken te vinden. 3 uur later chagrijnig thuis zonder hakken natuurlijk. Ik had gelukkig nog een optie om Mariska der hakken te lenen, alleen zijn deze 2 maten te groot. Maar ik heb in ieder geval hakken!

Vrijdag uit werk als de malle me opgemaakt, haar gedaan en aangekleed. Nog een probleempje om mijn jurk dicht te maken in mijn eentje, maar in de gekste houding is het me gelukkig gelukt. Eenmaal bij school stond er nog niemand. Ik had namelijk afgesproken voor school met Virginia en Monika en dan zou Juan ons brengen. Super chill want dan hoef ik niet zover te lopen, dacht ik.. De auto werd alleen wat verder geparkeerd dan gehoopt dus mocht ik nog een flinke wandeling maken. Hebben erg lekker gegeten. Zes gangen werden om de beurt in het midden van de tafel gezet. Eenmaal om 2 uur toen we weggingen kregen we nog een lot voor el Gordo. Iedereen heeft hetzelfde nummer dus nu maar duimen dat hier op valt haha. Ik dacht trouwens dat we zelf moesten betalen omdat Virginia dat tegen mij had gezegd, maar alles werd betaald door de baas. Erg fijn haha!! Ik had ook nog eens de nachtbus op de seconde gehaald die één keer in het uur gaat, dus dat was een mooie afsluiter van de avond.

Zaterdagochtend ging Maris weg:( Echt niet leuk! Maarja misschien komen er in januari/februari weer leuke mensen!? Inmiddels heb ik een hele voorraad aan bodylotions, shampoo´s, dagcremes, zonnebrandcremes en ga zo maar door dus dat is dan wel weer het positieve als iedereen weggaat haha. Toen Maris wegging heb ik eerst maar even gedoucht en een uur geskyped met mama. Uiteindelijk maar om half 3 ontbeten en toen gaan wandelen naar het centrum. Dit is een uur lopen dus dat is wel even goed voor me. En aangezien het hier toch nog warm is, is het prima te doen! Heb in de haven dezelfde schoenen gekocht als ik van Mariska leende, maar nu in de goede maat. In het centrum heb ik nog twee nieuwe jurkjes gekocht. Vier uur later was ik dan thuis. Terug maar wel de bus genomen, want met al die tassen lopen was niet echt fijn.. In de avond heb ik nog gezellig geskyped met mijn lieve vriendinnen uit Nederland. Erg leuk want zo leek alsnog of ik erbij was! Vlak daarvoor kwam Monika nog aan. Tja er woont in ieder geval nog iemand in huis. Daar heb ik alles mee gezegd haha..

Zondag werd ik wakker door alle lawaai van Monika.. Dus ben ik maar gaan ontbijten en toen lekker in bikini in de zon gaan liggen!! Jammer genoeg was het rond 2 uur toch echt te bewolkt en ben ik maar gaan douche. Vervolgens rond half 4 uur weer naar de haven gaan wandelen, lekker weer wat beweging en dit keer ook terug gelopen!! In de avond zou ik misschien nog gaan uiteten bij Mandrilo met Virginia, maar dat ging uiteindelijk niet door. Dus heb ik op bed nog wat make up filmpjes bekeken en Spaans geleerd en toen rond half 12 lekker gaan slapen.
Maandag moest ik weer vroeg mijn bed uit om te werken. Ik was echt gesloopt! Maarja ik had gelukkig twee pauze om rustig wat dingetjes te doen thuis. Na werk ben ik lekker gaan winkelen. Alle cadeautjes gekocht die ik moest kopen en natuurlijk ook voor mezelf (kan ook niet anders) wat gekocht. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze week niet meer naar het centrum mag. Anders gaat het geld veelste hard!!

Dinsdag en woensdag bestonden vooral uit werken. Positief puntje was wel dat ik gister heeeeerlijk in mijn pauze een uur in de zon heb gelegen. Ik krijg er niet echt een kleurtje van omdat de zon niet meer zo sterk is, maar desondanks is het zeer goed te doen.

Oja de nieuwe Chinees is er ook.Het is er weer zo één.. Niet doortrekken, wcbril omhoog laten, na het douche een waterballet achterlaten en ga zo maar door. Heb hem nog niet gezien dus ook nog niet iets ervan gezegd. Beetje raar om me voor te stellen en gelijk een waslijst aan fouten te zeggen.

Nog maar een paar nachtjes slapen en ik ben weer even lekker in Amersfoort. Heb er echt enorm veel zin in weer iedereen te zien en me vol te vreten met al het lekkers!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 11064

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: