Carnaval en Cádiz y mucho más - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Carnaval en Cádiz y mucho más - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Carnaval en Cádiz y mucho más

Blijf op de hoogte en volg Caro

20 Februari 2013 | Spanje, Málaga

Alweer een week voorbij gevlogen. Ik zit inmiddels al in mijn 15e week.
Maar oke woensdag was ik uit werk maar weer eens gaan winkelen. Ik heb natuurlijk wel wat leuke zomer kleding nodig en aangezien nu alles niet duurder is dan 10 euro kon ik weer even een leuke slag slaan. Eenmaal thuis was ik toch weer 50 euro kwijt.. Achja ik doe het nog heel netjes met mijn geld zover voor iedereen die zich zorgen begon te maken.
Donderdag ging ik weer naar werk natuurlijk en toen ik na mijn pauze terug kwam, vertelde Olga mij dat er weer een pakketje voor mij was geleverd. Ik sta hier echt bekend om degene met zoveel post en pakketjes (iets wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind!) Maar inderdaad er was iets voor mij geleverd. Mijn lieve valentijn had prachtige rozen en lieve beertjes laten bezorgen! Hoe romantisch!! God wat heb ik toch een mazzel met zo´n lieve vriend. De hele dag was ik gelukkig en was ik aan het stralen. Ook om het nieuws dat Daim weer komt op 28 februari en hij zelfs een extra nachtje er is. Verder heb ik die dag niet veel gedaan omdat ik een druk weekend voor de boeg had.

Vrijdag ben ik om half 8 met Tatjana naar de stad gegaan om iets te scoren voor carnaval in Cádiz. Iets lastiger dan ik dacht want ik kon het verkleedwinkeltje niet meer vinden. Na een half uurtje zoeken gelukkig toch nog gevonden. Schattige vleugeltjes voor 2,50 euro gescoort en toen door gegaan naar intercambio. Ik had dit keer een super leuke groep. Eerst zat ik met een koppel van 23 en 25. Het meisje wilde engels leren voor haar werk of naja werk in toekomst. Ze heeft namelijk al 3 jaar geen baan en heeft wat aanbiedingen gekregen in Nederland of Duitsland waarvoor ze Engels moet spreken. Gelukkig voor mij konden ze het nog niet zo heel goed waardoor ik lekker veel in Spaans kon praten. Erg grappig om sommige dingen uit te leggen in gebrekkig Spaans of zij in gebrekkig Engels. Uiteindelijk kwamen er nog twee jongens bij die toevallig werkte bij Oracle, waar het vriendje van Virginia ook werkt en 1 van hen Virginia ook kende. Jammer genoeg werden de gesprekken steeds meer in het Engels en vloog de tijd voorbij. Heb een sprintje moeten trekken voor de bus. Gelukkig op de seconde gehaald..

Zaterdag moest ik eerst vier uurtjes ´werken´. Noem het zelf leuke blogs bekijken op internet.. Na werk snel klaargemaakt voor Cádiz. Ja want om half 5 zouden we naar Cádiz vertrekken voor een nachtje carnaval. 8 uur ´s ochtends zouden we weer in Málaga zijn. De rit erheen was prachtig. Ik zou hier echt nog wel een aantal jaar kunnen wonen! Er is zoveel moois te zien in het zuiden van Spanje. Eenmaal in Cádiz gingen we gelijk maar op pad naar een supermarkt want we waren niet echt voorbereidt. Wisten niet zo goed wat we moesten verwachten, maar aangezien in de bus al flink werd gedronken zal het wel één groot alcohol festijn zijn. En dat klopte.. Eigenlijk was dat het ook alleen. Honderden mensen verkleed in de meeste originele kostuums met plastictassen vol drank die zich vervolgens verzamelde op het plein om daar gezellig in groepjes het drank te nuttigen. Geen muziek of niets. Aangezien Tatjana en ik maar met zijn tweeën waren, was dit al gauw saai. Wat vervolgens betekende dat we 7 uur op de bus hebben gewacht, die ook nog eens een half uur te laat kwam. Dit was echt een hel! Er was niks te doen of te zien behalve dronken mensen die werden afgevoerd. Om nog een beetje warm te blijven hebben we een uur in de burger king gezeten zonder iets te bestellen. Alleen sloot deze al om 1 uur. Jippie nog 5 uur te gaan.. Naja uiteindelijk hebben we tientallen keren gekeken of de bus er al was en een beetje windowshopping gedaan. Conclusie is dus ga niet met z´n tweeën naar Cádiz voor carnaval en verwacht niet één groot feest..
Zondag was ik om half 11 uiteindelijk thuis, in plaats van de aangegeven 8 uur. Ik zou om 2 uur naar de verjaardag van Virginia moeten, maar uiteindelijk ben ik in bed gebleven. Tatjana ging ook niet meer en om te voorkomen om ziek te worden kon ik beter ook niet meer gaan. Dus heb ik maar rustig aan gedaan en een enorm heet bad genomen om een beetje op te warmen. Beetje jammer dat ik nu alsnog een beetje ziek ben, maar ik heb nog de medicijnen van de vorige keer dus die heb ik maar braaf genomen om een longontsteking of holteontsteking te voorkomen. Verder in de avond nog een beetje m’n koffer alvast ingepakt omdat ik zaterdag moet verhuizen.

Maandag ben ik weer gaan werken en kreeg ik te horen dat ik opeens waarschijnlijk niet meer 2 maart vrij zou zijn. Altijd leuk de communicatie en beloftes hier. Gelukkig hoorde ik gister dat ik toch wel vrij ben omdat de baas niet wil dat er alleen maar stagiaires aanwezig zouden zijn op zaterdag. Dus dat betekend gewoon dat ik weer met Daim in een andere stad kan overnachten! Nu nog kiezen welke stad het gaat worden.. Uit werk ben ik nog even gaan winkelen, maar de sale is zo goed als voorbij dus het winkelen zal vanaf nu weer gaan minderen haha!

Vandaag weer gaan werken. Heb ineens heel veel werk, moest een activiteit bedenken en veel doen voor de website. Vertalen, teksten maken en dergelijke. Ik heb gister ook van m’n begeleider een e-mail gehad dat m’n deelvragen etc. tot nu toe ‘positief stemt’. Weet ik in ieder geval dat ik niet helemaal verkeerd zit! Na werk ben ik maar weer wat spullen gaan pakken. Tjees wordt nog knap lastig met verhuizen…

  • 27 Februari 2013 - 23:29

    Michelle:

    Hey Car,

    Wat bizar dat je weer moet verhuizen!! Dit is de 2e keer al toch? Waarom moet je steeds ergens anders heen?
    Wat leuk dat je een paar dagen naar Marbella gaat! Is echt een leuke stad! Hoop dat je een beetje mooi weer hebt, dan is het natuurlijk nog leuker!!
    Er zit achter de winkelstraat een heel leuk pleintje met allllemaal terrasjes en leuke restaurantjes. Als het lekker weer is, is het super leuk om daar te zitten!!
    Nou, geniet lekker van je weekendje en ik spreek je snel weer!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 11056

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: