Caminando por la calle - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu Caminando por la calle - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Caro Hulzen - WaarBenJij.nu

Caminando por la calle

Blijf op de hoogte en volg Caro

09 Januari 2013 | Spanje, Málaga

Maar weer een nieuw berichtje omdat ik hier inmiddels alweer een week ben...
De tijd gaat hier zo snel!!

Van het weekend ben ik lekker wezen uiteten voor Mei der verjaardag. Natuurlijk bij een chinees restaurant. Hoe kan het ook anders als de helft chinees is waarmee je gaat eten. Ik had om 8 uur afgesproken met Virginia in het centrum omdat ik geen idee had waar het restaurant was. Ik moest aan het begin van het centrum er al uit met de bus omdat de weg was afgezet voor de parade van de drie koningen. Dit is één groot kinder feest hier in Spanje, vergelijkbaar met Sinterklaas en de parade van Disneyland Parijs. Ik vond alleen dat er wel heel erg veel politie was voor iets wat voor kinderen is. Achteraf bleek hier een zielig verhaal achter te zitten. De mensen op de praalwagens gooien namelijk snoep naar de kinderen en de kinderen rapen dat op... Een jongentje van zes pakte snoep op vlak bij de praalwagen en kwam er onder terecht met fatale afloop. Het jongetje is overleden... Heel zielig! Denk je gezellig met je kind naar een kinderfeest te gaan, komt die te overlijden! Het gekke was nog dat de hele parade gewoon doorging achteraf bleek dat de vader van het jongetje hier toestemming voor had gegeven.

Maar oke nu weer gezelliger nieuws. Want het was nog een hele ervaring achter op de scooter bij het vriendje van Virginia om bij het restaurant te komen. Op z´n spaans kriskras langs de auto´s. Bij de Chinees hebben we echt heerlijk gegeten. Er kwam werkelijk waar geen eind aan, maar dan ook echt niet! Na de lychees als toetje kregen we nog een mega springroll/loempia. Uiteindelijk heeft het me een tientje gekocht om me bijna misselijk te eten, 3 fanta´s te drinken en een paar shotjes sterke (62%) Chinese drank te nemen.

Ik keek al even uit naar 7 januari, waarom?! De rebajaaaaaas!!!!! Hoppa om 12 uur was ik in het centrum, 5 uur later nam ik de bus weer naar huis met 2 nieuwe colbertjes als aanwinsten. Ik heb me goed weten te beheersen.

Gister kwam ik erachter dat ik geen korting had gekregen voor mn colbertje van de Zara dus ben ik maar uit werk terug gegaan. In mn beste spaans is het me gelukt om het overige geld terug te krijgen! Wat ik vervolgens gelijk weer heb uitgegeven aan een nieuwe jas. Ik heb nu maar met mezelf afgesproken om niet voor zaterdag te mogen winkelen anders hou ik geen rooie cent over en aangezien op water en brood leven hier werkelijk niet te doen is (lees water uit de kraan is slecht en het brood is vies). Ik ga me best doen.... Alles moet uiteindelijk ook mee naar huis zoals mama al waarschuwde haha

Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Ik ben Caro, 20 jaar en ga eindelijk één van mijn dromen verwezenlijken: In Spanje wonen en vooral de Spaanse taal leren in het zonnige zuiden!

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11065

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 17 Mei 2013

Afstudeerstage bij Málaga Sí

Landen bezocht: